Lecții de la măliga cu film

Standard

Săptămîna aceasta am participat la un eveniment unic în felul său în R. Moldova. Cinemaliga – un început de crearea a unei  comunități, interesate în producerea filmului. O serie de cursuri excepționale cu maeștrii în artă , proiecții de lucrări cu autorii filmelor a moldovenilor din țară și străinătate, discuții picante, multă mămăligă, pregătită la în care poți să te regăsești și TU! Vino și vezi cum se face un film, învață cum se face un film și exprimă-ți creativitatea.

În fiecare zi am avut ocazia de a face sesiune foto pe fonul măligii. Atmosfera era deadreptul veselă și prietenoasă.

Deși eram printre cei mai maturi participanți, probabil, fiind cu un suflet tînăr,  am reușit să cunosc foarte multă lume bună și interesantă. Iar lista prietenilor mei de pe Facebook si-a îmbogățit cu cîteva persoane excepționale.

Eu am venit la eveniment sigură pe idea, pe care o aveam. Am lăsat creativitatea mea să se manifeste, așa cum ne-au îndemnat și organizatorii evenimentului, Așociația „Kappa-Social”. Am avut idea unui filmuleț educativ pentru părinți, prin care să atrag lor atenția la influiența, pe care o au poveștile asupra copiilor. Deoarece era un film specific, nu am reușit să găsesc echipa, interesată de același subiect. Însă eu, fiind destul de perseverentă în a realiza ceva, am zis că mă apuc să îl realizez cu eforturile, pe care voi reuși să le depun.

Am sunat-o pe cunoștința mea veche, Ludmila,  fetițele căreia sunt pur și simplu adorabile, și am început filmările, la care s-a alăturat și soțul ei, Radu.  Am simțit foarte bine ce înseamnă filmarea copiilor, care nu înțeleg ce înseamnă să joci un rol. Maturii nu toți înțeleg,

cu atît mai mult copiii. Deși Elmira, fetița de 3 ani, este foarte expresivă, am înțeles că fimnările cu copiii este o artă aparte. Rămîne să înțeleg specificul filmării filmelor psihologice.

Oricum, cred că  îmi voi folosi creația în cadrul treningurilor mele.

Din interacțiunea mea cu organizatorul principal, Alexandru Perciun, asupra produsului meu final, am înțeles că idea mea ar fi fost potrivită pentru un filmuleț mai lung, cît și m-a ajutat să mă uit critic asupra scenariului, de care eram entuziasmată.

De asemenea, poate dacă aș fi fost acum la începutul evenimentului, aș fi ales să mă alătur unei echipe în loc să mă lansez în proces singură.

În cîteva clipe începe prezentarea filmelor realizate. Să vedem!

Lasă un comentariu